လွဴတတ္လွ်င္ျမတ္သည္၊ အလွဴေပးသူေဌးျဖစ္ဟူေသာ စကားမ်ားရွိပါသည္။
အလွဴဒါနဟူသမွ်သည္ အက်ဳိးေပးသည္ခ်ည္းျဖစ္ပါသည္၊သို႔ေသာ္အက်ဳိးေပးပံုခ်င္းေတာ့မတူေခ်။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ လွဴဘြယ္ဝတၳဳ၊ အလွဴရွင္ရဲ့စိတ္ေစတနာ စသည္တို႔ကြဲျပားသည္ႏွင့္အမွ် အက်ဳိးေပးလည္း
ကြဲျပားသြားပါတယ္၊ အားလံုးလည္းၾကားဖူးၾကမွာပါ၊ ေညာင္းေစ့ေလးေလာက္လွဴေသာ္လည္း ေညာင္ပင္ၾကီး
ေလာက္အက်ဳိးေပးကိုရရွိတယ္၊ေညာင္ပင္ၾကီးေလာလွဴေသာ္လည္း ေညာင္ေစ့ေလးေလာက္အက်ဴိးေပးသည္
ဟူေသာစကား၊ ဒီစကားကမွန္ပါသည္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လွဴတဲ့သူရဲ့စိတ္ေစတနာေတြ ကြဲျပားတဲ့အတြက္
ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္၊အလွဴရွင္စိတ္ေစတနာ၊ လွဴဘြယ္ဝတၳဳ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႔ စိတ္ႏွလံုးေတြ စင္ၾကယ္
ျမင့္ျမတ္ မွန္ကန္ေစရန္ ရည္ရြယ္ေျပာဆိုထားတဲ့စကားလည္းျဖစ္ပါတယ္၊
ျမတ္စြာဘုရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ အေလာင္းေတာ္ဘဝတြင္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရာ၌ ဒါနပါရမီကို ေရွးဦးစြာ
ေဆာက္တည္ေတာ္မႈခဲ့ျပီး ဘုရားျဖစ္ေတာ္မႈသာအခါ ပါရမီဆယ္ပါးတြင္ ဒါနပါရမီကို ဦးစြာေဟာေတာ္မႈခဲ့သည္။
ဒါနပါရမီကို မ်ားစြာေသာလူတိုင္း ျပဳက်င့္ႏိုင္ၾကပါသည္၊ သို႔ေသာ္စိတ္ထားတတ္ဖို႔ေတာ့ လုိအပ္ပါသည္၊။
ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔သည္ ကံ-ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာ
လွဴဒါန္းသည့္ဓေလ့သည္ ရွိျပီးျဖစ္ေနပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္မိမိတို႔လွဴဒါန္းေသာ အလွဴဒါနအေပၚတြင္ အဓိကက
စိတ္ထားတတ္ဖို႔ ေနာက္မိမိတို႔လွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴရဲ႕အက်ဳိးေပးေလးေတြ သိထားေစဖို႔၊ ကိုယ္လွဴဒါန္းလိုက္သည့္
အလွဴအေပၚပီတိသုချဖစ္ေစဖို႔အတြက္ သာသနာေရးဝန္းၾကီးဌာနမွ ထုပ္ေဝေသာ စာအုပ္မွ ေရးသားကုသိုလ္
ျပဳအပ္ပါသည္။
အလွဴ၏သေဘာတရား
ျမတ္စြာဘုရားသည္ အလွဴဒါနကို ေဟာေတာ္မႈရာ၌ မိမိျပဳလုပ္ေသာ အလွဴဒါနေၾကာင့္ သတၱဝါတို႔
ေသေၾကပ်က္စီးမႈ မရွိေစရန္ ေဟာေတာ္မႈပါသည္။အလွဴအတန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မလိုအပ္ဘဲ ဗံုးေပါလေအာ
လွဴဒါန္းမႈမ်ဳိးကိုလည္း အားေပးေတာ္မမႈေပ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ လိုအပ္သမွ် ပမာဏအထိသာလွ်င္
အလွဴခံသင့္သည္ဟု ေဟာေတာ္မႈပါသည္။ မိမိအင္းအားအလိုက္ ေလးပံုတစ္ပံုသာလွဴဒါန္းရန္ ေဟာေတာ္
မႈပါသည္။ အလွဴဒါနေၾကာင့္ဘဝပ်က္ နစ္နာသြားေစမည့္ ပကာသနမ်ားကို လိုလားေတာ္မမႈေပ။
အထူးသျဖင့္ သာသနာေတာ္တြင္ ထာဝရအက်ဳိးရွိေစမည့္ အလွဴမ်ဳိး မိမိသီတင္းသံုးရာေက်ာင္း၊အာရာမ္
ျမဳိ႕ရြာနယ္ပယ္ႏွင့္ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာႏွင့္ ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုးကို အရွည္တည့္တ့ံေကာင္းက်ိဳးတိုးပြားေစ
မည့္ ထာဝရဒါနမ်ဳိးကို အားေပးေတာ္မႈပါသည္။
အလွဴဟူသည္ နတ္ျပည္၏ေစာင္းတန္းေလွခါးျဖစ္၍ ျမတ္ေသာရိကၡာထုပ္ျဖစ္သည္။ခရီးေျဖာင့္တန္းသည္။
ျမတ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္၏အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ အစိုးရျခင္းကိုျဖစ္ေစတတ္၏။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ေပးတတ္၏။
မိမိကိုယ္ကိုေစာင္မတတ္၏။ မယဥ္ေက်းသူတို႔ကိုလည္း ယဥ္ေက်းေစတတ္၏။ အလံုးစံုေသာအက်ဳိးကို ျပီးေစတတ္၏။
အမြန္ျမတ္ဆံုး မဂၤလာတစ္ပါးလည္းျဖစ္၏။
ကံကံ၏အက်ဳိးကို သိျမင္ယံုၾကည္ကာ ေစတနာသံုးတန္ ျပည့္ဝစြာ လွဴဒါန္းေသာဒါနသည္ သံသရာအတြက္ မိတ္ေဆြေကာင္း
ၾကီးျဖစ္သည္။
အလွဴ၏လကၡဏာမ်ား
အလွဴဒါနႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ ေစတနာသည္ မပါမျပီးအေရးၾကီးပါသည္။ေစတနာမရွိလွ်င္ မလွဴဒါန္းႏိုင္။ေစတနာရွိမွသာ လွဴဒါန္း
ႏိုင္ပါသည္။ ေစတနာဆိုရာမွာလည္း ပုဗၺ၊ မုဥၥ၊ အပရဟူ၍ သံုးမ်ဳိးရွိသည္။
မလွဴဒါန္းမီ ေရွ႕အဖို႔႔႔႔႔႔႔႔႔၌ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကို စုေဆာင္းရွာေဖြရာ အခါမွစ၍ ငါသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာမ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္း၏
အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အႏုဂါမိက(ဘဝစဥ္ဆက္ လိုက္တတ္ေသာ) အလွဴကုသိုလ္ျပဳရေတာ့မည္ စသည္ျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ
ျဖစ္ေနျခင္းသည္ ပုဗၺေစတနာမည္၏။
လွဴဖြယ္ပစၥည္း အစုအစုကို အလွဴခံပုဂၢိဳလ္လက္တြင္ ထည့္၍စြန္႔လြတ္လွဴဒါန္းေသာအခါ အႏွစ္သာရမရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာမွ
အႏွစ္သာရရွိေသာ ကုသိုလ္မ်ဳိးေစ့ကို ထုတ္ယူေနပါတကား ဟုစိတ္ၾကည္လင္ ရႊင္ျပစြာ လွဴဒါန္းမႈသည္ မုဥၥေစတနာမည္၏။
ေပးလွဴျပီးေနာက္ ငါသည္ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမႊမ္းအပ္ေသာ လွဴဒါန္းမႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ရေပျပီ ေကာင္းေလစြ ဟုအဖန္ဖန္
အထပ္ထပ္ ေအာက္ေမ့အမွတ္ရကာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ေနျခင္းသည္ အပရေစတနာမည္၏။
ထို႔ျပင္ အလွဴဒါနအက်ဳိးၾကီးမား ထက္သန္ေရးအတြက္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဘက္ကလည္း အဂၤါလကၡဏာမ်ားႏွင့္ျပည့္စံုရန္ အေရးၾကီး
ပါသည္။ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကင္းရန္ က်င့္ၾကံျပီး က်င့္ဆဲျဖစ္ေတာ္မႈကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔မွာ အေကာင္းဆံုးေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္
ျမတ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အျခားပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ သာမန္အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔သာျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔လွ်င္ အလွဴေပးသူႏွင့္အလွဴခံသူႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္
အဂၤါလကၡဏာျပည့္စံုရန္ လိုအပ္ပါသည္။...
အလွဴႏွင့္ စြန္႔ၾကဲမႈ( ဒါနႏွင့္စာဂ)
အနာဂတ္သံသရာတြင္ ခံစားရမည့္အက်ဳိးကို ေျမွာ္ျမင္၍ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနမည္၏။
မ်က္ေမွာက္ဘဝအက်ဳိးကိုသာ ေမွ်ာ္၍မိမိလက္ေအာက္ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ဆုလာဘ္ပစၥည္းမ်ားကို ေပးစြန္႔ၾကဲျခင္းစသည္ကား
ပရိစၥာဂ မည္၏ဟူ၍ ဒါနႏွင့္ ပရိစၥာဂ အထူးကို ခြဲျခားဖြင့္ၾကေပသည္။ ဒါနဟူသည္...
(၁) အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္
(၂) လွဴလိုေသာေစတနာ
(၃) လွဴဖြယ္ဝတၳဳ
(၄)ထင္ရွားရွိေနေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ဤအဂၤါေလးပါးရွိမွ ျပည့္စံု၏။
မိမိပိုင္ပစၥည္းကို သူတပါးအား လႊဲအပ္မႈကို ေပးလွဴသည္ဟုေခၚ၍ မိမိပိုင္ပစၥည္းကို သိမ္းပိုက္လိုျခင္း
စိတ္သေဘာထားကို ပယ္ရွားလိုက္လွ်င္ စြန္႔သည္ဟုေခၚ၏။ သို႔ေသာ္ မည္သူမဆို မိမိပစၥည္းကို သူတစ္ပါးအား
ေပးကမ္းရာတြင္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း ပရိစၥာဂသေဘာ ေရွးဦးဏြာျဖစ္ေစျပီးမွ ေပးကမ္းျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအရာ၌ ေပးကမ္းျခင္းဒါနျဖစ္လွ်င္ စြန္႔ၾကဲျခင္း ပရိစၥာဂလည္းျဖစ္ေတာ့သည္သာတည္း။...
အလွဴအမ်ဳိးအစားမ်ား
အလွဴဒါနသည္ အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ မ်ားစြာရွိရာ အဓိကအားျဖင့္-၃မ်ဳိးရွိသည္။၎တို႔မွာ-
(၁) သုတၱန္ေဒသနာနည္းအရ အလွဴဒါန
(၂) ဝိနည္းေဒသနာနည္းအရ အလွဴဒါန
(၃) အဘိဓမၼာေဒသနာနည္းအရ အလွဴဒါန တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
သုတၱန္ေဒသနာနည္းအရ ဒါန(၁၀)မ်ဳိး
(၁) အႏၷဒါန - ဆြမ္းထမင္း အစားအစာအလွဴ
(၂) ပါနဒါန - ေသာက္ေရအေဖ်ာ္ ယမကာအလွဴ
(၃) ဝတၳဳဒါန - အဝတ္အထည္ သကၤန္းစသည္အလွဴ
(၄) ယာနဒါန - ဖိနပ္စေသာ ယဥ္အလွဴ
(၅) မာလဒါန - ပန္းမ်ဳိးစံုအလွဴ
(၆) ဂႏၶဒါန - န႔ံသာခဲ၊ နံ႔သာတံုး၊အေမႊးတိုင္အမ်ဳိးမ်ဳိးအလွဴ
(၇) ဝိေလပနဒါန - နံ႔သာေပ်ာင္း၊နံ႔သာရည္အမ်ဳိးမ်ဳိးအလွဴ
(၈) ေသယ်ာဒါန - ေညာင္ေစာင္း၊အင္ပ်ဥ္အိပ္ယာေနရာအမ်ဳိးမ်ဳိးအလွဴ
(၉) အာဝါသဒါန - ေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊သိမ္၊ ဓမၼာရံု စသည့္အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာအလွူ
(၁၀) ပဒိေပယ်ဒါန - ဆီးမီးအမ်ဳိးမ်ဳိးအလွဴ
ဝိနည္းေဒသနာနည္းအရ ဒါန(၄)မ်ဳိး
(၁) စီဝရီဒါန- သကၤန္းအလွဴ၊
(၂) ပိ႑ပါတဒါန- ဆြမ္းေဘာဇဥ္အလွဴ၊
(၃) ေသနာသနဒါန- ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာအလွဴ၊
(၄) ေဘသဇၹအလွဴ- ေဆးပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးအလွဴ။
အဘိဓမၼာေဒသနာနည္းအရ ဒါန(၆)မ်ဳိး
(၁) ရႈပဒါန- အဆင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ရႈပါရံုအလွဴ၊
(၂) သဒၵဒါန- အသံအမ်ဳိးမ်ဳိး သဒၵါရံုအလွဴ
(၃) ဂႏၶဒါန- အနံ႔အမ်ဳိးမ်ဳိး ဂႏၶာရံုအလွဴ၊
(၄) ရသဒါန- စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရသာရံုအလွဴ၊
(၅) ေဖာ႒ဗၺဒါန- သကၤန္း ေက်ာင္းစေသာအထိအေတြ႔အလွဴ၊
(၆) ဓမၼဒါန- တရားေဟာျခင္း၊ သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းစေသာ အသိဥာဏ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးသည့္ ဓမၼာရံုအလွဴ။
ဆရာေတာ္မ်ား၏ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားအားေျခေတာ္ဦးခိုက္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါ၏ဘုရား
ဆရာေလးႏွင့္ သုကုမာရ
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ သုကုမာရဘာသာကို ဆရာေလးသီလရွင္ ဝတ္တဲ့ႏွစ္မွာ
စျပီးသင္ခဲ႔ရပါတယ္၊သီလရွင္ဝတ္စတုန္းကေတာ့ မေပွ်ာ္ရင္ ၁ႏွစ္ေတာ့ဝတ္မယ္၊
ေပွ်ာ္ရင္ေတာ့ ၃ ႏွစ္ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့၊ သီလရွင္ဝတ္မယ္ေျပာေတာ့ အားလံုးကသေဘာ
မတူပါဘူး၊ အတိတ္ကေရစက္ေၾကာင့္လားေတာ့အသိဘူး၊ အခုသီလရွင္ဝါ- ၁၃-ဝါရွိသြား
ပါျပီ၊ သုကုမာရဘာသာက မူလတန္းတုန္းကသင္ခဲ႔ရတာပါ၊ အရမ္းစိတ္ဝင္စားတယ္၊
ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကဗ်ာေလးေတြလိုက်က္ျပီး မွတ္ရလို႔ပါ၊ စာျပန္ေတာ့မယ္ဆို
အလုအယက္ဘဲ ၊ဘယ္ေလာက္စိတ္ဝင္စားသလဲဆိုေတာ့ ၊ သီလရွင္ဘဝေလးျမဲသြား
တာလဲ သုကုမာေၾကာင့္လို႔ဘဲဆိုခ်င္ပါတယ္၊ အားလံုးလည္းသုကုမာရကို ဖတ္ျဖစ္ေအာင္
ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။
댓글 없음:
댓글 쓰기