လာၾကည့္သူအေပါင္းတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းၾကပါေစလို႔ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလၽွက္ပါ၊

ဆရာေတာ္မ်ား၏ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားအားေျခေတာ္ဦးခိုက္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါ၏ဘုရား

ဆရာေလးႏွင့္ သုကုမာရ

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ သုကုမာရဘာသာကို ဆရာေလးသီလရွင္ ဝတ္တဲ့ႏွစ္မွာ စျပီးသင္ခဲ႔ရပါတယ္၊သီလရွင္ဝတ္စတုန္းကေတာ့ မေပွ်ာ္ရင္ ၁ႏွစ္ေတာ့ဝတ္မယ္၊ ေပွ်ာ္ရင္ေတာ့ ၃ ႏွစ္ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့၊ သီလရွင္ဝတ္မယ္ေျပာေတာ့ အားလံုးကသေဘာ မတူပါဘူး၊ အတိတ္ကေရစက္ေၾကာင့္လားေတာ့အသိဘူး၊ အခုသီလရွင္ဝါ- ၁၃-ဝါရွိသြား ပါျပီ၊ သုကုမာရဘာသာက မူလတန္းတုန္းကသင္ခဲ႔ရတာပါ၊ အရမ္းစိတ္ဝင္စားတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကဗ်ာေလးေတြလိုက်က္ျပီး မွတ္ရလို႔ပါ၊ စာျပန္ေတာ့မယ္ဆို အလုအယက္ဘဲ ၊ဘယ္ေလာက္စိတ္ဝင္စားသလဲဆိုေတာ့ ၊ သီလရွင္ဘဝေလးျမဲသြား တာလဲ သုကုမာေၾကာင့္လို႔ဘဲဆိုခ်င္ပါတယ္၊ အားလံုးလည္းသုကုမာရကို ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။

သုခကာမီ ပညာေရးေက်ာင္း ကထိန္ပြဲ

2009년 4월 21일 화요일

ေကာသလမင္း၏ အိပ္မက္ (၁၆)ခ်က္

သိျပီးသားသူမ်ားလည္းထပ္မံေလ့လာႏိုင္ေအာင္မသိေသးေသာသူမ်ားလည္းသိရွိလာေအာင္ ကူးယူတင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(၁) အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ ေလးခုေသာ ႏြားလား ဥသဘတို႔သည္ လာလတ္၍ မင္းရင္ျပင္၌ ေဝွ႔မည္ဟု တြန္ျမည္ ၾကံဳးဝါးလ်က္ မေဝွ႔ပဲသာလွ်င္ ဖဲေလကုန္သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ မိုးတို႔သည္ ရြာအံသကဲ့သို႔ ထစ္ႀကိဳးလ်က္ မရြာပဲသာလွ်င္ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ ေကာက္ပဲသီးႏွံတို႔ ပ်က္ဆီး၍ လူတို႔၌ အစာေရစာ ရွားပါး ငတ္မြတ္ျခင္း ျဖစ္လတၱံ႔။

(၂) ႏုနယ္ေသးငယ္စြာေသာ အပင္တို႔သည္ ပြင့္ၾက သီးၾကသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ ဆုတ္ယုတ္ေသာကာလ လူတို႔ အသက္တန္း တိုေသာ ကာလ၌ ေယာကၤ်ား မိန္းမတို႔သည္ ထက္သန္ ျပင္းေသာ ရာဂ ရိွကုန္သည္ ျဖစ္၍ ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါ၌ပင္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း၊ သားေမြးျခင္း တို႔ကို ျပဳကုန္လတၱံ႔။

(၃) ႏြားမႀကီးတို႔သည္ မိမိတို႔ ေမြးစျဖစ္ေသာ ႏြားမငယ္တို႔၏ ႏို႔ကို စို႔သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ ႀကီးေသာသူတို႔အား အ႐ိုအေသျပဳျခင္း ေပ်ာက္ကြယ္ေသာ ကာလ၌ အမိအဖ၊ ေယာကၡမ စသူတို႔သည္ ကိုးကြယ္ရာ မရိွကုန္သည္ ျဖစ္သျဖင့္ မိမိတို႔၏ သားသမီး သားမက္ ေခၽြးမ စသူတို႔ထံ၌ ကပ္ရပ္၍ ၿငိဳျငင္ ညိႇဳးငယ္စြာ အသက္ေမြးရကုန္လတၱံ႔။

(၄) လွည္းတို႔၌ ဝန္ကို ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ႏြားႀကီးတို႔ကို မကမူ၍ ႏြားငယ္တုိ႔ကိုသာ ကေစကုန္၏။ ႏြားငယ္တို႔လည္း ဝန္ကို မႏိုင္၍ လွည္းတို႔ကိုလည္း ဆြဲျခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္သည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အသက္ႀကီး ဝါႀကီး ပညာရိွကုန္ေသာ သူတို႔အား အမတ္၊ တရားသူႀကီး စေသာ ရာထူးစည္းစိမ္တို႔၌ မခန္႔ထားမူ၍ အသက္၊ ဝါ၊ ပညာ ငယ္ကုန္ေသာ လူငယ္တို႔အားသာ ခန္႔ထားၾကလတၱံ႔။ ထိုအခါ အခြင့္အေရးမသိ၊ မေတာ္ မမွန္ျဖစ္၍ အမႈ မၿပီး၊ အက်ဳိးမၿပီး ရိွေသာအခါ လူငယ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ရာထူး စည္းစိမ္ကို စြန္႔ၾကလတၱံ႔။ လူႀကီးတို႔သည္လည္း ငါတို႔မွာ ျပင္ပကသာ ျဖစ္၏ဟု လ်စ္လွ်ဳျပဳ၍ ေနၾကလကုန္လတၱံ႔။ သို႔ျဖစ္၍ တရားမေစာင့္ အမႈမၿပီးၾကသည္ႏွင့္ မင္းႏွင့္တကြ တိုင္းျပည္ပါ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္ဆီးၾကလတၱံ႔။

(၅) ခံတြင္း ႏွစ္ခုရွိေသာ ျမင္းသည္ ေကၽြးလာေသာ မုေယာစပါး စသည္တို႔ကို ခံတြင္းႏွစ္ခုျဖင့္ပင္ စားသည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔လက္ထက္၌ တရားမေစာင့္ေသာ တရားသူႀကီးတို႔သည္ ႏွစ္ဖက္ေသာ အမႈသည္တို႔မွ ေပးေသာ တံစိုးလက္ေဆာင္တို႔ကို စား၍ အမႈတို႔ကို မမွန္မကန္ ဆံုးျဖတ္ၾကကုန္လတၱံ႔။

(၆) အဖိုးတသိန္း ထိုက္ေသာ ေရႊခြက္ကို ေျမေခြးဖိုအား က်င္ငယ္စြန္႔ရန္ ေပး၏။ ေျမေခြးလည္း ထိုေရႊခြက္၌ က်င္ငယ္စြန္႔သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အမ်ဳိးျမတ္ေသာ သူတို႔သည္ အခ်ီးအေျမႇာက္ မခံရ၊ ဆင္းရဲၾက၍ အမ်ဳိးယုတ္ေသာ သူတို႔ အစိုးတရ ႂကြယ္ဝ ခ်မ္းသာၾကလတၱံ႔။ ထိုအခါ အမ်ဳိးျမတ္တို႔ အသက္ ေမြးျခင္းငွာ မတတ္ႏုိင္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ မိမိတို႔ သမီးတို႔ကို အမ်ဳိးယုတ္တို႔အား ေပး၍ အသက္ေမြး ၾကကုန္လတၱံ႔။

(၇) တေယာက္ေသာ ေယာကၤ်ားသည္ အင္းပ်ဥ္၌ ထိုင္လ်က္ လြန္ကို က်စ္၍ ေျခရင္း၌ ထား၏။ ထုိ အင္းပ်ဥ္ေအာက္၌ရိွေသာ ဆာေလာင္ေသာ ေျမေခြးမသည္ ထိုေယာကၤ်ား မသိစဥ္လွ်င္ ထိုလြန္ကို စား၏ ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ မိန္းမတို႔သည္ အစားအေသာက္၊ အဝတ္၊ အေနအထို္င္ စသည္တို႔၌ ေလာ္လည္ျခင္း ရိွ၍ မိမိတို႔ လင္ေယာကၤ်ားသည္ ဆင္းရဲၿငိဳျငင္စြာ ရွာေဖြ စုေဆာင္းအပ္ေသာ ဥစၥာ ပစၥည္းတို႔ကို အဝတ္အစား၊ အစားအေသာက္ တို႔၌ လည္းေကာင္း၊ ေသာက္စား ကစားျခင္းတို႔၌ လည္းေကာင္း၊ အေပ်ာ္အပါးတို႔၌ လည္းေကာင္း၊ သေဘာက္ လင္ငယ္ထားျခင္း တို႔၌ လည္းေကာင္း အရမ္းမဲ့လွ်င္ ျဖဳန္းတီးေလလတၱံ႔။ ေခြးမသည္ မသိ စဥ္းစား သကဲ့သို႔ အိမ္သူ မိန္းမတို႔သည္ ဤသို႔ တိတ္တဆိတ္ ျဖဳန္းတီး ခိုးစားၾကလတၱံ႔။

(၈) ေရမရိွေသာ အိုးတို႔ျဖင့္ ျခံရံအပ္ေသာ ေရျပည့္အိုးႀကီး တလံုးကို ျမင္ရ၏။ လူတို႔သည္ အရပ္ ၈ မ်က္ႏွာမွ ေရကို ယူလာၾက၍ ထိုေရျပည့္အိုးႀကီး အတြင္းသို႔သာလွ်င္ ေလာင္းထည့္ ၾက၏။ ေလာင္းထည့္ေသာ ေရတို႔သည္ ျပည့္လွ်ံ၍ က်ကုန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ အဖန္ တလဲလဲ ေရျပည့္အိုးသို႔သာ ေလာင္းလွ်က္ ေရမရိွေသာ အျခံအရံ အိုးတို႔ အတြင္းသို႔ကား မည္သူမွ် မေလာင္း မထည့္ပဲ ေနသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ မေကာင္းေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ မင္းႏွင့္တကြ လူတို႔ တရားပ်က္ကြက္၊ ၾသဇာညံ့ဖ်င္း၊ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ မင္းအစိုးရတို႔သည္ ဆင္းရဲသားတို႔အား မင္း၏ အက်ဳိးစီးပြား အတြက္ကိုသာ လုပ္ကိုင္ေစအံ။ ေဆာင္ရြက္ ေစအံ။ ထမ္းရြက္ေစအံ။ သို႔ျဖစ္ရကား မင္းတို႔၌သာ ျပည့္စံု အက်ဳိးခံစားၾကရ၍ ဆင္းရဲသားတို႔မွာ ေရမရိွေသာ အိုးတို႔ပမာ တစံုတရာ မရိွ ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါးျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္လတၱံ႔။

(၉) နက္႐ႈိင္း က်ယ္ဝန္းေသာ ေရကန္ႀကီး တခုတြင္ သတၱဝါတို႔ ဆင္း၍ ေရေသာက္ၾက၏။ ကန္၏ အလယ္ ေရနက္ရာ၌ ေရသည္ ေနာက္၍ ကန္နားဝန္းက်င္ ေရတိမ္ရာ သတၱဝါတို႔ နင္းရာ၌ ေရသည္ ၾကည္လင္၏ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔သည္ မတရား အုပ္စိုးျခင္း၊ တံစိုးစားျခင္း၊ ေလာ္လည္ျခင္း၊ သနားညႇာတာ ဂ႐ုဏာ မဲ့ျခင္း၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ ရက္စက္ျခင္းတို႔ ရိွလွ်က္ လူတို႔အေပၚ၌ အထူးထူး အျပားျပားေသာ အခ်င္းအရာျဖင့္ အခြန္အတုတ္တို႔ကို ခဲြခန္႔ ေကာက္ယူလတၱံ႔။ ထုိအခါ လူတို႔မွာ တစ္စံုတစ္ရာ မေပးေဆာင္ႏိုင္ ပင္ပန္းဆင္းရဲလ်က္ ၿမိဳ႕ႀကီးရပ္ႀကီးတို႔၌ မေနႏိုင္ပဲ ရပ္စြန္ ျပည္နားသို႔ သြားေရာက္ေနၾကရသည္ ျဖစ္လတၱံ႔။ ကန္အလယ္တြင္ေနာက္၍ ကန္ေဘးတြင္ ၾကည္သကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕လယ္ရြာလယ္၌ တိတ္ဆိတ္၍ ရပ္စြန္ျပည္နား၌ လူစည္ကားလတၱံ႔။

(၁၀) တစ္လံုးတည္းေသာ အိုးျဖင့္ တခ်ိန္တည္းခ်က္ေသာ ထမင္းသည္ အခ်ဳိ႕ေပ်ာ့၏၊ အခ်ဳိ႕ မနပ္၊ အခ်ဳိ႕နပ္၏။ ဤသို႔ ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ မိုးကြက္ၾကား ရြာလတၱံ႔။ ထိုအခါ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ မိုးရြာလြန္း၍ ေကာက္ပဲသီးႏွံ ပ်က္အံ။ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ မရြာ၍ ပ်က္အံ။ အခ်ဳိ႕ေနရာ တြင္ကား မိုးမွန္၍ ေကာင္းအံ။ ဤသို႔လွ်င္ ထမင္းအိုးတြင္ ျမင္ေသာ ထမင္းကဲ့သို႔ ေကာက္ပဲသီးႏွံ သံုးေထြ ျပားလတၱံ႔။

(၁၁) အဖိုးတသိန္းထက္ေသာ စႏၵကူးႏွစ္ကို ယက္တက္ပုပ္ရည္ျဖင့္ ေရာင္းစားသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ ငါဘုရား၏ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္ေသာ ကာလတြင္ ေလာ္လည္၍ လာဘ္လာဘကို မက္ေမာ ကုန္ေသာ ရဟန္းအလဇၨီ လူအလဇၨီတို႔သည္ ဆြမ္း၊ ေဆး၊ ေက်ာင္း၊ သကၤန္း ဥစၥာပစၥည္း စသည္ တို႔ကို အလိုရိွကုန္သည္ ျဖစ္၍ လမ္းခရီးဆံု၊ အိမ္ဝ၊ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားတို႔၌ ငါဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားလတၱံ႔။ နိဗၺာန္ အလို႔ငွာ ေဟာေတာ္ မူအပ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္ေသာ တရားေတာ္ကို တစ္ပဲ၊ တစ္မူး၊ တစ္က်ပ္ စသည္တို႔ အက်ဳိးငွာ ေရာင္းစား ေဟာေျပာ ၾကသည္ ျဖစ္၍ တသိန္းထိုက္ေသာ စႏၵာကူးႏွစ္ကို ယက္တက္ပုပ္ရည္ျဖင့္ ေရာင္းစား သကဲ့သို႔ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႔။

(၁၂) ဘူးေတာင္းတို႔သည္ ေရ၌ နစ္သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အမ်ဳိးယုတ္ေသာ သူတိို႔ကိုသာ ရာထူး စည္းစိမ္ ေပးသည္ ျဖစ္၍ အမ်ဳိးယုတ္တို႔ တန္ခိုး အာဏာ ႀကီးမား ထင္ေပၚ အရာရာတြင္ တြင္က်ယ္လ်က္ ၄င္းတို႔ စကားသာလွ်င္ ဘုူးေတာင္း နစ္သကဲသို႔ နစ္၍ တည္ကုန္လတၱံ႔။

(၁၃) ေက်ာက္ဖ်ာႀကီး ေရတြင္ေပၚသည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ ေတာ္မွန္ လိမၼာ ပညာရိွေသာ သူတို႔၏ စကားသည္ မည္သည့္ အရာ၌ မဆို ေလးေသာ ေက်ာက္ဖ်ာ ေရတြင္ ေပၚသကဲ့သို႔ နစ္တည္ ျခင္းမရိွ၊ မခို္င္မျမဲ ရိွၾကကုန္ လတၱံ႔။

(၁၄) ဖားငယ္မ တို႔သည္ ႀကီးစြာေသာ ေႁမြေဟာက္ႀကီးမ်ားကို စားၿမိဳသည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ လူတို႔သည္ ျပင္းေသာ ရာဂ ရိွကုန္သည္ ျဖစ္၍ ကိေလသာ အလိုသို႔ လိုက္လ်က္ ငယ္ရြယ္ကုန္ေသာ မယားတို႔၏ အလိုသို႔ လံုးဝ လိုက္ၾကကုန္ လတၱံ႔။ အလုပ္အကိုင္မႈ၊ ဥစၥာ ပစၥည္းမႈ၊ ေက်းကၽြန္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စေသာ အရပ္ရပ္တို႔၌ လင္ေပၚတြင္ လႊမ္းမိုး အုပ္စိုးျခင္းကို ျပဳၾကမည္ ျဖစ္ရကား ဖားငယ္မသည္ အဆိပ္လ်င္ေသာ ေႁမြကို စားမ်ဳိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႔။

(၁၅) မည္းနက္ ႐ုပ္သြင္၊ အဆင္း ဆိုးဝါးေသာ က်ီးတို႔ကို ေရႊ၏ အဆင္းႏွင့္ တူေသာ ေရႊဟသၤာ တို႔က ျခံရံ ေနၾကသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ အားနည္းေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ ထုိမင္းတို႔သည္ ဆင္စီး ျမင္းစီး စေသာ အတတ္တို႔၌ မလိမၼာ၍ စစ္ထိုးျခင္း၌ မရဲရင့္ဘဲ ျဖစ္ၾကကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံ ဆံုး႐ႈံးမည္ကို စိုး၍ တူေသာ ဇာတ္ရိွေသာ သူေကာင္းသား တို႔အား အစိုးရျခင္းကို မေပးမူ၍ မိမိတို႔ထံ၌ ခစား ၾကကုန္ေသာ အမ်ဳိး ယုတ္ေသာ ေက်းကၽြန္တို႔အားသာ ေပးကုန္လတၱံ႔။ သို႔ျဖစ္၍ အမ်ဳိးေကာင္းသားတို႔ ကိုးကြယ္ရာ မရိွပဲ အစိုးရျခင္း၌ တည္ကုန္ေသာ အမ်ဳိးယုတ္တို႔ထံ၌ ခစားၾကကုန္ လတၱံ႔။

(၁၆) ဆိတ္တို႔သည္ သစ္ကို သတ္စားၾကသျဖင့္ သစ္တို႔သည္ ေၾကာက္လန္႔လ်က္ ဆိတ္တို႔ကို အေဝးမွ ျမင္လွ်င္ပင္ ေတာခ်ဳံရိွရာသို႔ ေျပးၾကသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အမ်ဳိးယုတ္ေသာ သူတို႔ အစိုးရ ကုန္သည္ ျဖစ္၍ အမ်ဳိးျမတ္သူတို႔ မထင္ရွား ျဖစ္လတၱံ႔။ အမ်ဳိးယုတ္ သူတို႔မွာ မင္းကၽြမ္းဝင္သည္ ျဖစ္၍ တရား႐ံုးတို႔၌ ၾသဇာအာဏာ လႊမ္းမိုးလ်က္ အမ်ဳိးျမတ္သူတို႔၏ ဘိုးဘပိုင္ လယ္ေျမ ဥစၥာ အရပ္ရပ္တို႔ကို ငါတို႔ လယ္ေျမဥစၥာ ျဖစ္သည္ဟု သိမ္းယူၾက၍ တရားတေဘာင္ ျဖစ္လွ်င္ တန္ခိုးမဲ့သူတို႔အား ဖိႏွိပ္ပုတ္ခတ္ ၿခိမ္းေျခာက္ ႏွင္ထုတ္လ်က္ အႏိုင္က်င့္ ၾကကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ အမ်ဳိးျမတ္သူတို႔ ေၾကာက္လန္႔ စက္ဆုတ္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ လယ္ယာ ဥစၥာတို႔ကို ေပးအပ္ကုန္လ်က္ အိမ္သို႔ျပန္၍ အိပ္ေနၾကကုန္အံ။ ထိုမွ တပါးလည္း အက်င့္သီလရိွေသာ ရဟန္းတို႔သည္ အက်င့္သီလမဲ့ေသာ ရဟန္းတို႔က ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ဖိႏွိပ္ၾကေလသျဖင့္ ေတာသို႔ ေျပးဝင္ ပုန္းေအာင္း ၾကကုန္လတၱံ႔။ ဤသို႔လွ်င္ အမ်ဳိးေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္း တို႔လည္း လြတ္ရာ ကၽြတ္ရာ ေတာေတာေတာင္ေတာင္ တို႔ကို ေျပးပုန္း ၾကကုန္လတၱံ႔။

2009년 4월 11일 토요일

ငါးပါးသီလႏွင္႔ေျမာက္ကၽႊန္းေနလူမ်ားအေၾကာင္း

ဥတၱရကုရုေခၚေသာ ေျမာက္ကၽႊန္း၌ေနထုိင္ၾကသည့္ လူတိုပသည္ အျမဲ နိစၥ

ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳၾကသည္။ ယင္း ငါးပါးသီလလံုျခံဳသူတို႔၏ ဓမၼတာသိဒၶိေၾကာင့္ ေအာက္ပါဝိေသသန

အက်ဳိးထူးမ်ားကို ခံစားၾကရသည္။

၁။ အိုအိမ္တိုက္တာ

(ေနစရာအတြက္အထူးေဆာက္ေနဖြယ္မလို၊သစ္ပင္မ်ားကေနထိုင္မႈအတြက္ကိစၥျပီးေစသည္.။

၂၊ ေျမာက္ကၽႊန္းေနလူတို႔မွာ ရွည္ျခင္းပုျခင္းစေသာ အျပစ္မ်ဳိးကင္းသည္၊လံုးရပ္သ႑ာန္ႏွင့္ျပည့္စံု၍

ကိုယ္လံုးကိုယ္ဖန္ အရပ္အေမာင္းတူညီၾကသည္။

၃။ ဇရာေရာဂါ အႏွိပ္အစက္မခံရ၍ ဆံပင္ျဖဴျခင္းသြားက်ဳိးျခင္း အေရတြန္႔ျခင္း အင္အားကုန္ခမ္းျခင္းမရွိေပ။

၄။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအတြက္ အဟာရပရိေယသန ဒုကၡကင္းသည္။

၅။ မွက္၊ျခင္၊ယင္၊ၾကမ္းပိုးစေသာ သတၱဝါကိုက္ခဲမႈမခံရ။

၆။ စားေသာက္မႈအတြက္ ဝယ္ရ၊သြားရ၊ခ်က္ရေသာ ဒုကၡမ်ဳိးကင္းသည္၊ အခြံမပါ ဖြဲကင္းေသာသေလးဆန္ကို

အာဟာရအျဖစ္သံုးေဆာင္ရသည္၊ ပကတိထင္းမီးျဖင့္ ခ်က္မေနရ၊ ေဇာတိကမည္ေသာ

ရတနာေက်ာက္တံုးေပၚတင္လိုက္လွ်င္ ခ်က္ျပီးျဖစ္၏၊ဟင္းႏွင့္ဟင္းလွ်ာအတြက္

သီးျခားစီမံေနစရာမလို၊စားလိုသု၏ူက အခ်ဥ္တမ္းတလွ်င္အခ်ဥ္ အခ်ဳိတမ္းတလွ်င္အခ်ဳိ အရသာေပၚလာ၏။

၇။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အဟာရကိုမွီဝဲေသာေၾကာင့္

ႏႈနာ၊ေပြး၊ညွင္း၊တင္းတိပ္နာ၊ေခ်ာင္းဆိုးပန္းနာ၊ျမစ္ေခ်ာက္နာ၊အရႈးေရာဂါႏွင့္အိုနာမ်ား ကင္းေဝသည္။

၈။ ေျမာက္ကၽႊန္းေနလူအခ်င္းခ်င္း မနာလိုဝန္တိုစိတ္ကင္းရွင္းၾကသည္။

၉။ ရာသီဥတုမွ်တသည္။အပူလြန္ကဲမႈ၊ အေအးလြန္ကဲမႈ ရာသီဒဏ္မခံရ။

၁၀။ ေျမာက္ကၽႊန္း၌ တန္ခိုးၾကီးေသာ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶါတို႔ ဆြမ္းခံၾကြျမဲ ဓမၼတာျဖစ္၍ထူးျခားသည္။

၁၁။ ေျမာက္ကၽႊန္း၌ ကုန္းသူ၊ကြသူ၊ ေကာက္သူ၊ေကြးသူ၊ခြင္သူ၊

ေလငန္းဆြဲသူ၊အဂၤါခ်ဳိ႕တဲ႔သူ၊ဣေျႏၵခ်ဳိ႔တဲ့သူမရွိေခ်။

၁၂။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ၆ျပစ္ကင္း၍ အရုပ္ဆိုးသူမရွိ၊၁၆ႏွစ္အရြယ္ထင္မွတ္ရသည္၊အမ်ဳိးသားမ်ား ၂၅

ႏွစ္အရြယ္မွာတည္သည္။

၁၃။ သားသမီးငယ္မ်ားက မိဘတို႔ကိုနားပုနားဆာမလုပ္ၾက၊တြယ္ကပ္၍မေနၾက။

၁၄။ ေျမာက္ကၽႊန္းေနလူတို႔ ကာမကိစၥ တစ္သက္လံုးမွာ (၇)ရက္သာခံစားၾကသည္။

၁၅။ ကိုယ္ဝန္တည္ရျခင္းဒုကၡ၊ လြယ္ရျခင္းဒုကၡ၊ ဖြားရျခင္းဒုကၡတို႔မွလည္း ကင္းသည္။

၁၆။ မိဘတို႔ကရင္ေသြးငယ္အတြက္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ေနစရာမလို၊ ကေလးမ်ားေဆာ့ကစားရာ

အိပ္ေပွ်ာ္ရာမွာထား၍ လိုရာသြားႏိုင္သည္။ ေတြ႔သူက အစားေကၽႊးႏို႔တိုက္သည္။ ကေလးမ်ားကံေၾကာင့္

လက္ညွဳိးမွ ႏို႔ထြက္သည္။

၁၇။ အဝတ္အတြက္ပူစရာမလို၊ ပေဒသာပင္မွရသည္။

၁၈။ ေရခ်ဳိးသည့္အခါ စုေပါင္းေရခ်ဳိးၾကသည္၊အဝတ္ကိုစုပံုထားသည္၊ပထမေရခ်ဳိးျပီးသူက

အေပၚဆံုးမွအဝတ္ကို ယူဝတ္သည္။ငါ့ဟာ သူ႔ဟာ ျငင္းခံုမႈမရွိ။

၁၉။ ေသသူအတြက္ က်န္ရစ္သူမ်ား ပူေဆြးေသာကမျဖစ္၊ မငိုေကၽႊးေပ။

၂၀။ အပုပ္နံ႔မရွိ၊ သုသာန္သခ်ၤဳိင္း ထားစရာမလို၊ေသသူ၏ရုပ္ကလာပ္ကို အဝတ္ျဖင့္ထုပ္ပတ္၍ ခ်ထားရသည္၊

ကုသိုလ္ကံ အဟုန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ငွက္ၾကီးမ်ားက တျခားကၽႊန္ူသို႔ ယူေဆာင္သြားၾကသည္။

၂၁။ေသျပီးေနာက္ နတ္ျပည္ေရာက္သည္၊ ငရဲ၊တိရစၦာန္၊ျပိတၱာမျဖစ္ေခ်။

၂၂။ အႏွစ္တစ္ေထာင္ သက္တမ္းျမဲသည္။

(သာရတၳဒီပနီဋီကာမွ)

ေရအိုင္ပမာ ပုဂၢဳိလ္ (၄) မ်ဳိး


အခါတပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းတို႔အား ေရအိုင္ ၄-မ်ုိးကို ဥပမာျပဳ၍

ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ုိးရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မႈခဲ႔ပါသည္။

ရဟန္းအေပါင္းတို႔၊ ဤေလာကတြင္ ေရအိုင္၄-မ်ိဳးရွိသည္။

ယင္းတို႔မွာ

(၁) တိမ္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာေရအိုင္

(၂) နက္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာေရအိုင္

(၃) တိမ္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာေရအိုင္

(၄) နက္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာေရအိုင္ တို႔ျဖစ္သည္။

ထို ၄-မ်ဳိးတို႔တြင္

(၁) ေရွ႕သို႔သြားျခင္း၊ ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္း ၊ေရွ႕သို႔ၾကည့္ျခင္း စေသာ အမႈအရာအားျဖင့္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိေသာ္လည္း သစၥာေလးပါးတရားကိို မသိသူသည္ တိမ္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာ
ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၂) ဆိုခဲ့ေသာ အမႈအရာတို႔အားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္မရွိေသာ္လည္း သစၥာေလးပါးတရားကို
သိျမင္သူသည္ နက္လွ်က္တိမ္ရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၃) ဆိုခဲ့ေသာ အမႈအရာအားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္မရွိ၊ သစၥာေလးပါးတရားကိုလည္း မသိျမင္သူသည္
တိမ္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၄) ဆိုခဲ့ေသာအမႈအရာအားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိ၏၊ သစၥာေလးပါးကိုလည္းသိျမင္သူသည္
နက္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္ဟု ေဟာေတာ္မႈခဲ့သည္။
က်မ္းကိုး။ ။ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ဝလာဟကဝဂ္မွ

သာသနာေတာ္ထြန္းကာဖို႔ညီီညာညာလက္တြဲၾကပါစို႔

ုိသာသနာ ဆုိတာက ပါဠိစကားလုံးတစ္ခုပါ၊ ျမန္မာလုိေျပာျပရရင္ အဆုံးအမေပါ့၊ အဲဒီအဆုံးအမဆိုတာ ဘယ္ဘာသာရဲ့အဆုံးအမကိုျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘာသာရဲ့တရားေတာ္ကိုျဖစ္ျဖစ္ သာသနာ လုိ႔ေခၚပါတယ္၊ မွတ္ရမွာက သာသနာ - ဆုိတာ အဆုံးအမတရားေတာ္။ ဆရာေလးတို႔ကေတာ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြင္းက ဗုဒၶ အဆုံးအမေတာ္တြင္းက သာသနာ့၀န္ထမ္းပါ၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းဆုိတာကေတာ့ သာသနာေတာ္ရဲ့၀န္ကို ထမ္းရြက္ထားၾကတဲ့ သူေတြကို သာသနာ့၀န္ထမ္းလုိ႔ဆုိပါတယ္၊ အဲဒီဆရာေလးတုိ႔ ထမ္းထားၾကရတဲ့ ၀န္ဆုိတာကလည္း ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိပါတယ္၊ တစ္ခုက ဂႏၴဓူရပါ၊ ျမန္မာလုိေျပာရရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဆုံးအမသာသနာေတာ္လို႔ေခၚတဲ့ ဓမၼေတြကို ဖတ္ မွတ္ က်က္ ေလ့လာ၊ စာသင္ စာဖတ္၊ စာက်က္ စာအံဆုိပါေတာ့၊ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ စာသင္စာက်က္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ရယ္၊ ကိုယ္က သူမ်ားေတြကို ျပန္သင္ေပးရတဲ့ဆရာျဖစ္ရယ္ အဲဒါကို ဂႏၴဓူရလို႔ေခၚပါတယ္။ ေနာက္ ၀န္တစ္ခုကေတာ့ ၀ိပႆနာဓူရပဲျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို အေရာက္လွမ္းႏုိင္ဘုိ႔ ဗုဒၶၫႊန္ၾကားျပသ ဆုိဆုံးမခဲ့တဲ့ သာသနာေတြထဲက နည္းလမ္းေတြအတိုင္း လိုက္နာ က်င့္ႀကံ ႀကဳိးကုတ္ အားထုတ္ရတဲ့ အလုပ္ပါပဲ။ ...
အဲဒီအလုပ္ႏွစ္ခုသည္ပင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္းက သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြရဲ့ အလုပ္တာ၀န္ပါ။ ဒီဓူရႏွစ္ျဖာကိုထမ္းေဆာင္တဲ့သူမွန္မွသာ သာသနာ့၀န္ထမ္းလုိ႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒီလိုသာသနာ့၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ဘုိ႔ရာအတြက္မွာ ဆရာေလးတုိ႔လုိ သီလရွင္ေတြခ်ည္းသက္သက္ျဖင့္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကပါဘူး၊
အေၾကာင္းကေတာ့ ဆရာေလးတုိ႔ဟာ ကိုယ္ စိတ္ ႏွလုံးသုံးပါးကို အျပည့္အ၀ေပးႏုိင္ေပမယ့္၊ အဲဒီလို လုပ္ႏုိင္ဘုိ႔ရာ စား ၀တ္ ေနေရးအတြက္ ပစၥည္းေလးပါးလို႔ေခၚတဲ့ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း ေဆးဆိုတာ လုိအပ္ပါတယ္။ လခစား စီးပြားရွာသူေတြ မဟုတ္ေလေတာ့ အဲဒီ လုိအပ္တဲ့ပစၥည္းေလးပါးကို ေထာက္ပံ့ေပးလွဴၾကမယ့္ ‘ဒကာ/ဒကာမေတြဆုိတာ လုိလာပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဆရာနဲ႔ဒကာပဲဆုိပါေတာ့။ ဆရာ/ဒကာ လက္တြဲညီညာမွသာလွ်င္ သာသနာဆုိတာ တည္တန္႔ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေတြးၾကမယ္ေပါ့၊ ဒီပရဟိတလုပ္ငန္းဟာ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြနဲ႔ ဘာဆုိင္လည္းေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဆုိင္ပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သာသနာျပဳဘို႔ ၫႊန္ၾကားတဲ့ေနရာမွာ မိမိကိုယ္တုိင္ခ်မ္းသာဘို႔ (အတၱဟိတ) မိမိေဆြမ်ဳိးမိႆဂၤဟေတြ ခ်မ္းသာေစဘို႔ ေလာကႀကီးခ်မ္းသာေစဘို႔ (လူေရာ နတ္ပါခ်မ္းသာေစဘို႔) (ပရဟိတ) အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ သာသနာျပဳၾကဘို႔မိန္႔ၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေလးတုိ႔အေနနဲ႔ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားေတြ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိးေတြထဲက ပညာမသင္ႏုိင္ၾကတဲ့ ကေလးသူငယ္ေလးေတြကို စာေပတတ္ေျမာက္ေစလုိတယ္၊ ပညာတတ္ကေလးေတြျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးအတြက္ အနာဂတ္ ၾကယ္စင္ေလးေတြ ျဖစ္ေစလုိတယ္၊ လမင္းႀကီးမဟုတ္ရင္ေတာင္၊ လမင္းႀကီးေလာက္ အလင္းေရာင္ မေပးေ၀ႏုိင္လွ်င္ေတာင္ အဲဒီလမင္းႀကီးေဘးနားက ၾကယ္စင္ေလးေတြလုိ သူတို႔ကိုယ္ပုိင္ စြမ္းအားေတြနဲ႔ စုေပါင္းညီညာစြာျဖင့္ ျပည္ႏုိင္ငံကို အက်ဳိးျပဳအလင္းေလးေတြနဲ႔ ေတာက္ပေစခ်င္ပါတယ္။
ဥယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ ပန္းကေလးေတြ ပြင့္လာေစေအာင္ ပန္းပင္ေလးတြကိုပ်ဳိးၾကသလုိ၊ အဲဒီပန္းကေလးေတြ ပြင့္လာေစေအာင္ ႀကဳိးစားအားထုတ္ၾကသလုိ ကူညီၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်င္တယ္၊ ႀကဳိးစားခ်င္တယ္၊ အားထုတ္ခ်င္တယ္၊ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ခု ဒီပန္းခင္းကို ျပဳစုေနပါတယ္၊ ပန္းလုိခ်င္ရင္ အပင္ပ်ဳိးတတ္မွဆုိသလုိ ပန္းကိုလုိခ်င္ေသာ ဆရာေလးတုိ႔ ခု ဒီသုခကာမီဆုိတဲ့ ပ်ုဳိးခင္းေလးကို ပ်ဳိးတတ္ေအာင္ ပန္းလွလွေလးေတြပြင့္လာေအာင္ အားထုတ္ေနပါတယ္၊ အပင္ပ်ဳိးတဲ့ေနရာမွာ လုိအပ္တာေလးေတြ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါတယ္၊ လုိအပ္တဲ့အရာေလးေတြကို အႀကံေပးဘို႔ ေထာက္ျပေပးဘို႔ တစ္စုံတစ္ရာရွိလာခဲ့မယ္ဆုိရင္ ေပးေစဘို႔ ၫႊန္ျပေပးဘို႔ ဆရာေလးတုိ႔က ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာေလးတုိ႔ရဲ႕ ပန္းခင္းေလးဆီကိုလည္း အလည္အပတ္ လာေရာက္ေစခ်င္ပါတယ္၊ လာခဲ့ၾကပါဦးလုိ႔လည္း ဖိတ္ေခၚပါတယ္... အေရာက္လာမည့္သူမ်ားကို ႀကဳိဆုိလ်က္

ပရဟိတဆိုတာေပးဖို႔သက္သက္ပါ

*ကိုယ္က်ဳိးမပါ ၊ သူ႔တြက္သာငဲ့ကာေဆာင္ရြက္ရ။*ကရုဏာထား ၊ ေမတၱာပြားစြမ္းအားျဖည့္ေပးရ။*သူ႔ကိုေစာင့္ေရွာက္၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ေျမာက္ထြန္းေတာက္စြမ္းအားရ ပရဟိတဆိုတာ ကိုယ္က်ဳိးကို မငဲ့ဘဲ သူ႔အတြက္ သက္သက္လုပ္ေပးတာပါ၊ သီးျခားအလႉဒါန ၾကီးေတြလုပ္ၾကတယ္ဆိုတာ သူ႔အတြက္ပါတယ္ဆိုေပမဲ့ ကိုယ္႔အတြက္ ဦးတည္ျပီး လုပ္ၾကတာပါ၊ကိုယ္႔ရဲ႕မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရေရးကို အဓိကဦးတည္တာပါ၊ ဒါေၾကာင့္သီလရွိတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အလႉခံပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ျပီး လွဴၾကတယ္၊ ကိုယ့္အတြက္ငဲ့ျပီး ေရြးခ်ယ္တာပါ။ပရဟိတဆိုတာ သူ႔ဆီက ဘာတစ္ခုမွေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားဘူး၊ ငါတို႔က ဒီလို ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးလိုက္ရင္ သူတို႔ကငါတို႔က ိုအသိအမွတ္ျပဳလိမ့္မယ္ ၊ေပးၾကလိမ့္မယ္ ငါတို႔လိုအပ္တဲ့အခါသူတို႔က ျပန္ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကလိမ့္မယ္ လို႔လံုးဝ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားပါဘူး၊ ပရဟိတသေဘာဆိုတာ ကိုယ္႔ေၾကာင့္ သူခ်မ္းသာလာရင္ေတာ္ျပီေပါ့ကိုယ္႔အတြက္မငဲ့မွ ျမင့္ျမတ္တဲ့ပရဟိတစိတ္ျဖစ္မွာပါ၊ ျမတ္ဗုဒၶကိုၾကည့္ၾကပါ၊ ကိုယ့္အတြက္ဘာမွမငဲ့ဘူး။ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ၾကီးကို လိုခ်င္တာက ေလာကၾကီးမွာၾကြားခ်င္လို႔မဟုတ္ပါဘူး၊ ဥာဏ္ၾကီးက်ယ္မွ အၾကီးက်ယ္ဆံုး ပရဟိတလုပ္ငန္းကို လုပ္ႏိုင္မွာျဖစ္လို႔ လိုခ်င္တာပါ၊ မ်ားမ်ားသိမွ မ်ားမ်ားေပးႏုိင္ေပးႏိုင္မယ္၊ ၾကီးၾကီးသိမွ ၾကီးၾကီးလုပ္ေပးႏိုင္မယ္၊ ေကာင္းေကာင္းသိမွလည္း ေကာင္းေကာင္းဖန္တီးေပးႏိုင္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္ေပးခ်င္းလို႔ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဥာဏ္ကို ရဖို႔အတြက္ အၾကီးက်ယ္ဆံုး ပါရမီလုပ္ငန္းကို လုပ္ခဲ့တာပါ။ ပရဟိတဆိုတာမ်ဳိးဟာေပးဖို႔ သက္သက္ပါ၊ လွဴတဲ့အခါသီလရွိတဲ့သူေတြ ေရြးခ်ယ္ၾကတာက ကိုယ့္အတြက္ငဲ့လို႔ပါ၊ ပရဟိတက်ေတာ့ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြး ဘယ္သူ ဘယ္ဝွာ မေရြး အားလံုးရဲ႕ အက်ဳိးအတြက္ပါ၊ သူတို႔ဆီက ဘာတစ္ခုမွလဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မထားပါဘူး၊ ကိုယ္႔ေၾကာင့္ သူခ်မ္းသာသြားရင္ျပီးတာပါဘဲ။

ပန္းႏွင့္ဥယာဥ္

ပန္းပြင့္တယ္ဆိုတာကေတာ့ သဘာဝပါဘဲေလ၊ ဒါေပမဲ့ပြင့္လာတဲ့ ပန္းကေလးေတြ၊ ပ်ဳိးထားတဲ့ ပန္းကေလးေတြ ေဘးကင္းရန္ကင္းနဲ႔ဖြံ႕ျဖိဳးေစဖို႔ ရနံ႔သင္းတဲ့ပန္းကေလးေတြ ပြင့္လာေစဖို႔ကေတာ့ ဥယာဥ္မႉးရဲ႕ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္းတတ္မႉ႔ ဂရုစိုက္မႉ႔အေပၚမွာတည္မွီေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ဆရာေလးအေနနဲ႔ ဆရာေလးတို႔ျပဳစုတည္ေထာင္ထားတဲ့ "သုခကာမီ"ဆိုတဲ့ ့ဥယာဥ္ေလးထဲမွာ ပန္းကေလးေတြက ေဘးကင္း၊ရန္ကင္းနဲ႔ရွင္သန္ေစခ်င္ပါတယ္၊ ရနံ႔သင္းတဲ့ ပန္းကေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္လည္း ဆရာေလးတို႔က်ိဳးစားရမယ္၊ အဲဒီပန္းကေလးေတြဖူးပြင့္လာတဲ့အခါရနံ႔သင္းမယ္၊ အလွဂုဏ္ေတြန ဲ႔ၾကြယ္ဝေနမယ္ဆိုရင္ဆရာေလး ဒီဥယာဥ္ေလးကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရက်ိဳးနပ္ပါျပီ၊ ဆရာေလးတို႔ ရဲ႕ ပရဟိတ(ဥယာဥ္မႉး)ဆိုတာ မ်ဳိးက ပန္းကေလးေတြ ထံမဘာတစ္ခုမွေမွ်ာ္လင့္ထားတာမရွိပါဘူး၊ ဆရာေလးတို႔ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးလိုက္တာ ပန္းကေလးေတြ ဘဝေရ့ွေရးေကာင္းသြားဖို႔ တခုတည္းအတြက္ပါဘဲ၊ တကယ္ေတာ့ ပရဟိတဆိုတာေလာဘကို တိုက္ရုိက္ျဖိဳဖ်က္ရတဲ့အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ေမတၱာ၊ကရုဏာ၊ ေစတနာေတြထားျပီးလုပ္ရတာပါ၊ ဆရာေလးကေတာ့ ရွားပါးလွတဲ့ လူ႔ေလာကၾကီးမွာ ရင္ဆိုင္ေတြ႔ၾကဳံေနရတဲ့ မိဘမ်ားကို ရင္ႏွင့္အမွ် ကရုဏာျဖစ္မိပါတယ္၊စီးပြားေရးက အဆင္မေျပ သားသၼီးေလးေတြ ပညာတတ္ေအာင္ ေက်ာင္းထားေပးခ်င္ ထားစရာေငြကမရွိ ဘယ္ေလာက္မ်ား စိတ္ေသာက ေရာက္လိုက္ေလမလဲလို႔ စာဝင္ေရာက္ဖတ္ရွု႕သူမ်ားစဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ အဲဒီထဲမွာဖူးခ်င္ပြင့္ခ်င္တဲ့ ပန္းကေလးမ်ားဧကန္ရွိပါတယ္၊ ဒီပန္းကေလးေတြဖူးႏိုင္ပြင့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆရာေလးတို႔ ဆရာတပည့္တိုင္ပင္ၾကိဳးစားခဲ့ၾကတာပါ၊ ဆရာေလးက အခုေလာေလာဆယ္ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာရွိေနေတာ့ ေငြအင္အားမွလြဲျပီး မကူညီႏုိင္ေသးပါဘူး၊ ဆရာၾကီး၊ ဆရာေလးမ်ားရဲ႕ ဥာဏ္အင္အား၊ ခြန္အားေတြနဲ႔လုပ္ေဆာင္ေပးေနၾကပါတယ္၊ ဆရာၾကီးႏွင့္တကြ ဆရာေလးမ်ားအားလံုးကိုလည္း အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာပါရေစ၊ ပရ(ဥယာဥ္မႉး) ဟာ တခ်ိန္ကဆရာေလးရဲ႕ အိပ္မက္ကေလးပါ၊ ဆရာေလးလည္း ဘဝကိုခက္ခက္ခဲခဲေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသူမို႔ ဆရာေလးရဲ႕ ပန္းကေလးေတြကို ပန္းေကာင္းေလးေတ ြျဖစ္ေအာင္ ဘဝရပ္တည္မႈေလးေတြရသြားေအာင္္ ဆရာေလးရဲ႕အသက္နဲ႔ ခႏၶၶာရွိေနသမွ်ဘယ္လို အခက္အခဲဘဲေတြ႔ေတြ႔ရင္ဆိုင္မယ္၊ က်ိဳးစားမယ္ ္ဆရာေလးသန္႔စင္တဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ေကာင္းတာလုပ္တဲ့အတြက္ ဆရာေလးရဲ႕ ပန္းကေလးေတြ အေပၚထားတဲ့ ေစတနာကဆရာေလးကို ျပစ္မထားဘူးဆိုတာယံုၾကည္ပါတယ္၊ ကိုယ့္ေစတနာဟာကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ခဘဲမဟုတ္လား၊ ဆရာေလးကေတာ့ စဥ္းစားတိုင္း ပီတိျဖစ္မိတာ အမွန္ပါ။
ပန္းကေလးတိုင္း ဖူးပြင့္လန္းျဖာၾကပါေစ။

ပန္းတိုင္းကိုပြင့္ေစလိုေသာ ဆႏၵ

ပရဟိတမ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ဆိုတဲ့ပန္းေလးေတြကိုေနရာတိုင္းမွာဆရာေလးေတြ႔ေနခဲ့ဘူးပါတယ္၊ေတြ႔လည္းေတြ႔ေနရတုန္းပါဘဲ၊
ေနာက္လည္းထပ္ကာထပ္ကာ ေတြ႔ေနရဦးမွာဘဲလို႔ ယံုၾကည္ေနမိပါတယ္၊ တကယ္တန္းဆိုရင္ေတာ့
ပန္းေလးေတြရဲ့ ဘဝဟာ ဥယာဥ္မႉးရဲ့ အေပၚမွာ တည္မွီေနရတယ္ ဆိုတာကိုလည္း
ဆရာေလးကသိထားဲျပီးျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥယာဥ္မႉးမဲ့တဲ့ ပန္းကေလးေတြကို ေတြ႔ရတဲ့အခါတိုင္း ဆရာေလး
ေတြးမိတာက ဒီပန္းကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္းေပးႏုိင္ခဲ့ရင္၊ ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒိပန္းကေလးေတြ
ဒီထက္ပိုလွလာလိမ့္မယ္၊ လန္းစန္းဝင့္ၾကြားလာၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။အဲဒါေၾကာင့္
ဆရာေလးဒီ သုခကာမီ အမ်ဳိးသၼီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းဆိုတဲ့ ဥယာဥ္ငယ္ေလးကိုဆရာေလးရဲ့ ဥပဇၥ်ယ္
ဆရာၾကီး ေဒၚအဂၢဥာဏီ ႏွင့္လက္တြဲျပီး (၇.၆.၂၀၀)မွာစတင္တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းနေဘးမွာ
ပြင့္ေနတဲ့ ပြင့္ႏုိင္စြမ္းရွိလွ်က္ မပြင့္လိုက္ရဘဲဘဝ ေသသြားရတဲ့ ပန္းကေလးေတြအတြက္ ဒီဥယာဥ္ငယ္ေလးကို
အခု တည္ေထာင္လိုက္ပါျပီ၊ ဆရာေလး စိုက္ပ်ဳိးပါေတာ့မယ္၊ ပန္းကေလးေတြရဲ႕ဘဝေလးအစဥ္
လွပေစဖို႔တတ္ႏိုင္သမွ်ေသာအင္းအားေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ပါေတာ့မယ္။ ဒီပန္းကေလးေတြကို ဆရာေလးနဲ႔အတူ
လက္တြဲျပီး ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးၾကလိုေသာ ပန္းခ်စ္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း လာေရာက္လက္တြဲ
ပ်ဳိးေထာင္ေပးၾကေစဖို႔ဆရာေလးလက္ကမ္းပါရေစ၊ဆရာေလး နဲ႔အတူ ပန္းကေလးမ်ားကို
ဖူးပြင့္လန္းစန္းေစၾကရေအာင္ပါလို႔ ဆႏၵျပဳ လိုက္ပါရေစ။
ဆရာေလး- မဥေဇၨာတိနီ(ေခတၱကိုရီးယား)

လမ္းျပၾကယ္မ်ားသို႔

ၿပာလဲ့လဲ့ မုိးေကာင္းကင္ တေစာင္းတင္ေနတဲ့ အနီေရာင္ ေနမင္းၾကီးကုိၾကည့္ၿပီး အုိင္တီ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ

ငယ္စဥ္အခါ ေက်ာင္းမေနရတဲ့ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ ၿပန္လွန္စဥ္စားမိခဲ့၊။ စိမ္းၿဖဴေရာင္ ၀တ္စုံေလးေတြနဲ႔

ေက်ာင္းသြားေနတဲ႔ ရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘယ္သူမွ မသိေအာင္းမ်က္ရည္၀ဲခဲ့။

တက္ခ်င္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္း၊သင္ခ်င္ခဲ့တဲ့စာ ငါနဲ႔ မဆုိင္သလုိရွိခဲ့၊ ကံ ၾကမၼာဆုိတာ

ငါမစဥ္းစားမိခဲ့၊ေလးခြနဲေလာက္စာ အေပါက္ပါတဲ့ ညစ္ေထေထ လြယ္အိတ္္တစ္လုံးကုိလြယ္ၿပီး ေန႔စဥ္၀

မ္းစာအတြက္ ငါရုန္းကန္ခဲ့ရ။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ေၿခႏွစ္ေခ်ာင္း မကယ္ေကာင္း ဆုိတဲ့ စကားသံေတြ ခါးသီးစြာ

ၾကားခဲ႔ရ၊ ဒီလုိနဲ႔ စခဲတဲ႔ ငါဘ၀ သုညကမၻာက ရုန္းမထြက္နဳိင္ခဲ့။ ေခတ္ေတြေၿပာင္း စနစ္ေတြေၿပာင္း အသစ္ေတြ

အေဟာင္း အေဟာင္းေတြြ အသစ္ၿဖစ္ခဲ႔။ ငါေမြးခဲ့တဲ့ ငါေၿမမွာ ဗက ဆုိတာ ေပၚခဲ့။အခမဲ့ ပညာေရး အစာလည္း

ေၾကြး ေနစရာ ေပးသတဲ့၊ ဒီအခ်ိန္မွ စာသင္ရင္ သူမ်ားအၿမင္ ငါ အရူးၿဖစ္မတဲ့၊ ငါ ငယ္ငယ္က ဆုိရင္ ဆုိတဲ့

အေတြးေၾကာင့္ ငယ္္စဥ္က မ်က္ရည္မ်ား ဆက္လက္စီးဆင္းသြားခဲ့၊။ကုိယ့္အေရး ကုိယ္မေတြး ပညာေရးကုိ

ဦးစားေပး၊ စာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေရးနဲ႔ ဘာသာ သာသနာအတြက္ အားတက္စြာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ႔ ဗက

ပညာေရး၊အေလးေပးေဆာင္ရြက္ေနသူ အားလုံးကုိ အနာဂတ္ ကမၻာ၊သာသနာအတြက္ လမ္းၿပၾကယ္မ်ားဟုပင္

ကမၹ်ည္းတင္ခ်င္ခဲ့။

လမင္းငယ္